Farris Bad-
en doftupplevelse
Framgångsrik doftsättning på Farris Bad i Larvik
Uniscents dofter förhöjer upplevelsen på flera platser i Norge. Ett doftande exempel är Farris Bad i Larvik, där deras doft har blivit en del av deras varumärke och kundupplevelse.
Vi fick möjligheten att prata med deras Head of Spa & Wellness, Kristin Myrebøe, för att få en inblick i hur de arbetar med doftsättning och hur det har bidragit till deras framgång.
Hur viktigt är doft för er verksamhet?
-Doft är en viktig del av helhetsupplevelsen hos oss. Vi arbetar med alla sinnen för att skapa en miljö som främjar avkoppling och välbefinnande, och doft spelar en central roll i att sätta stämningen redan när gästen kliver in genom dörren.
Varför har ni valt just den doften ni har?
-Vi valde en doft som speglar vår identitet. Trygg, elegant och inbjudande. Den har en balanserad karaktär som harmoniserar med vår miljö och vårt fokus på lugn, kvalitet och välbefinnande.
Hur upplever ni och era gäster doften?
-Vi får ofta höra från både medarbetare och gäster att doften bidrar till känslan av att lugnet infinner sig redan vid ankomst. Något som förstärker känslan av att vara på en plats där man kan slappna av och lämna vardagen utanför. Doften har blivit en del av vårt varumärke och något som skapar igenkänning för kunden. Vi erbjuder även gästen möjlighet att köpa med sig doften hem i form av doftljus och doftspray, något som är uppskattat av våra gäster.
Vad var viktigt för er när ni valde doftleverantör?
-Det var viktigt för oss att hitta en leverantör som kan leva upp till våra högt ställda krav på hållbarhet och miljö, samt uppfylla Svanens kriterier i och med vår kommande Svanen-certifiering. Uniscent blev det självklara valet eftersom de fullt ut möter våra krav och våra värderingar.
Tack Kristin & Farris Bad för att ni delar med er av era erfarenheter och till vårt fina samarbete!
Vi fick möjligheten att prata med deras Head of Spa & Wellness, Kristin Myrebøe, för att få en inblick i hur de arbetar med doftsättning och hur det har bidragit till deras framgång.
Hur viktigt är doft för er verksamhet?
-Doft är en viktig del av helhetsupplevelsen hos oss. Vi arbetar med alla sinnen för att skapa en miljö som främjar avkoppling och välbefinnande, och doft spelar en central roll i att sätta stämningen redan när gästen kliver in genom dörren.
Varför har ni valt just den doften ni har?
-Vi valde en doft som speglar vår identitet. Trygg, elegant och inbjudande. Den har en balanserad karaktär som harmoniserar med vår miljö och vårt fokus på lugn, kvalitet och välbefinnande.
Hur upplever ni och era gäster doften?
-Vi får ofta höra från både medarbetare och gäster att doften bidrar till känslan av att lugnet infinner sig redan vid ankomst. Något som förstärker känslan av att vara på en plats där man kan slappna av och lämna vardagen utanför. Doften har blivit en del av vårt varumärke och något som skapar igenkänning för kunden. Vi erbjuder även gästen möjlighet att köpa med sig doften hem i form av doftljus och doftspray, något som är uppskattat av våra gäster.
Vad var viktigt för er när ni valde doftleverantör?
-Det var viktigt för oss att hitta en leverantör som kan leva upp till våra högt ställda krav på hållbarhet och miljö, samt uppfylla Svanens kriterier i och med vår kommande Svanen-certifiering. Uniscent blev det självklara valet eftersom de fullt ut möter våra krav och våra värderingar.
Tack Kristin & Farris Bad för att ni delar med er av era erfarenheter och till vårt fina samarbete!